suncokret

Zdrava ishrana

Kelj: BORAC PROTIV HOLESTEROLA


KELJ iz familije kupusnjača najbogatiji je vitaminom C - Kelj je izuzetan protiv holesterola

Kelj je zeleno lisnato povrće koje potiče iz porodice kupusa. Vrlo je specifičnog izgleda i arome, a pogodan je za spravljanje raznih čorbi, variva i salata. Veoma je male energetske vrednosti. Sa velikim sadržajem biljnih vlakana preporučuje se u ishrani dijabetičara, osobama sa povišenim nivoom holesterola u krvi i kod svih poremećaja varenja koje prati opstipacija.

Starije glavice kelja preporučljivo je jesti kratko kuvane, u obliku čorbi ili variva, dok mladi kelj treba koristiti za salate. Prilikom kuvanja treba otklopiti sud kako bi se jelo oslobodilo gorčine i specifičnog mirisa koje kelj ima u vidu sumpornih jedinjenja.

Od ostalog povrća iste porodice, kelj se izdvaja po znatnom sadržaju vitamina C i karotina. Dobar je izvor kalijuma, kalcijuma i fosfora, te se zato isključuje u dijetoterapijama sa smanjenim sadržajem kalijuma i kalcijuma. Od minerala u kelju se nalazi i dovoljna količina gvožđa koja se najbolje iskorišćuje iz sveže salate začinjene limunovim sokom.

Zbog celuloze, naročito u starijim glavicama zabranjuje se želudačnim, žučnim i kardiovaskularnim bolesnicima, jer izaziva nadimanje.

Recepti

ČORBA OD KELJA

Potrebno je: glavica kelja, 1 kašika putera, 1 kašika brašna, 2 l vode ili supe, 1 žumance, sok od limuna, so, biber.
Priprema: glavicu kelja očistiti, oprati, iseći na četiri dela i obariti zasebno. Napraviti zapršku od putera i brašna. Skuvani kelj iseći na rezance i dodati u zapršku. Naliti sa dve litre vode ili supe, posoliti, pobiberiti, začiniti žumancetom i sokom od limuna.

Pripremila: Branislava Gršić

:: Zdrava ishrana :: Kelj: BORAC PROTIV HOLESTEROLA ::